Köp & Leveransvillkor

Köp och leveransvillkor

Eldstadsbutiken ägs av J&W One AB 556941-3049. På vår hemsida hittar du bioetanolspisar i många olika designer och alla våra spisar har en mycket hög klass. Vårt mål är att distribuera våra produkter runt om i Europa och uppfylla våra kunders krav och önskningar. Dessa villkor gäller för alla köp och beställningar som gjorts på www.Eldstadsbutiken.se, där kunden är bosatt i Sverige. I de fall där kunden är bosatt i ett annat EU-land än Sverige, gäller de villkor som inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi följer konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där detta krävs enligt EU: s regler.

Om du har några frågor angående våra köp och leveransvillkor är du mer än välkommen att kontakta oss via e-post på support@Eldstadsbutiken.se. Du kan kontakta oss på denna adress.
J&W One AB, Eldstadsbutiken (Momsnummer: SE556941-304901)
Slottsvägen 43
252 84 Helsingborg
Sverige
Tel: +46 (0) 723 884.659

Som kund hos Eldstadsbutiken. Eldstadsbutiken har rätt att begära information om dina lagrade personuppgifter. Du har också rätt att begära att information ska ändras eller tas bort.

För frågor, kontakta oss på support@Eldstadsbutiken.se. Vår kundtjänst kommer att svara på e-post inom 24 timmar.

Priser och totalkostnad

Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige. Total kostnad, inklusive fraktkostnader och andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden är tydligt märkta med tidsbegränsningar och andra villkor. Tillgänglighet visas alltid på produktsidorna.

Fri frakt gäller vid köp över 1000 kr. När inte köpet är över gränsen för fri frakt tillkommer en fraktavgift på 95 kr. I fraktkostnaden ingår Svensk moms på 25 %.

Försäljning till minderåriga

För att kunna handla av Eldstadsbutiken måste ni vara över (18 år) annars krävs ett godkännande av föräldrarna.

Alla priser som du hittar på vår hemsida är inklusive 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanfattningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Om ändringar för moms sker, förbehåller vi oss rätten att ändra priserna med motsvarande värde. Prisjusteringar kan göras när som helst utan förvarning.

Presentkort / Rabattkuponger

Alla presentkort eller rabattkoder listas i kassan under “Ange rabattkod”. Kupongerna kan inte kombineras med varandra, om detta inte framgår tydligt i termer av den specifika rabattkoden. Ansvaret för att ange rätt rabattkod ligger på kunden och prisjusteringar. Felaktigt inskriven rabattkod kan inte ändras i efterhand. Mer än ett presentkort kan inte användas på ett köp i kassan. Vänligen kontakta support@Eldstadsbutiken.se om du vill använda mer än en gåva på samma gång.

Priserna i och utanför Europeiska Unionen

När ordern skall skickas utanför EU, debiteras ingen moms. Priset inkluderar inte någon import moms, skatter, tullavgifter och administrativa avgifter för frakt leverantör i destinationslandet. Dessa ska betalas av mottagaren. Avgifterna varierar från land till land. Tillgängliga valutor på webbplatsen är EURO och SEK. Kontakta oss på Support@Eldstadsbutiken.se ifall ni fått betala moms i kassan när er order skall skickas utanför EU.

Returer och öppet köp

Om du inte är helt nöjd med ditt köp, är det tillåtet att returnera dina produkter till oss inom 30 dagar efter att dina produkter har levererats. Vid delleverans gäller inom 30 dagar efter det att du har fått den sista produkten i din beställning. Återbetalning görs snabbt inom 14 dagar efter det att vi har fått tillbaka produkterna till oss i bra skick. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som ursprungligen användes. Returnerade produkter ska packas ordentligt i originalförpackningen. Den ursprungliga förpackningen bör inte användas som ytterkartongen, ifall produkten kan skadas.

För att hantera dina returer så effektivt som möjligt ber vi dig därför att kontakta oss på support@Eldstadsbutiken.se. Vi kommer att ge dig ett referensnummer som du ska lägga på returemballaget.

Du ansvarar för kostnaden på returfrakten när du skickar dina produkter till oss. Returer ska skickas till vår adress, som du hittar längst ner på startsidan. Kom ihåg att du är ansvarig för att godset kommer fram till oss. Packa därför varorna noggrant så att de inte kan komma till skada, och vi rekommenderar er att skicka varorna spårbart, till exempel som paket eller rekommenderat brev. Vid returer från utlandet, är det viktigt att märka förpackningen med retur för att undvika extra kostnader.

Garantier

På alla våra eldstäder erbjuder vi en garanti på 5 år om inget annat anges. De andra produkterna som vi säljer hänvisar vi till de svenska reglerna för konsumenterna. Se www.konsumentverket.se för mer information.

Betalning

INFORMATION OM KORTBETALNING MED PAYSON:
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

INFORMATION OM PAYSONFAKTURA:
Om du väljer att betala med PaysonFaktura så har du betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress NI anger. För att betala mot PaysonFaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Om du har frågor om varför du nekats vänligen kontakta Payson AB.
INFORMATION OM PANTSÄTTNING:
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB

Leveranstid och leverantör

Våra produkter skickas direkt från vår leverantör i Frankrike med FedEx och vi uppskattar att leveranstiden för alla länder inom EU är mellan 4-10 dagar. När en produkt är på väg till dig, kommer vi att skicka en bekräftelse via e-post som innehåller information om hur ni spårar er produkt. Ni kan också hitta ert spårningsnummer via ”Mitt konto” på hemsidan.

Det kan också finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning, till exempel när vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi kommer att meddela dig om detta via e-post så snabbt som möjligt.

Defekta produkter och transportskador

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Eldstadsbutiken på väg till kund är det Eldstadsbutiken som är ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar dem, då är det du som är ansvarig för varorna. Vi rekommenderar därför att du packar föremålen noggrant i originalförpackningen eller motsvarande förpackningsmaterial. Vid retur rekommenderar vi er att skicka varorna spårbart.

Ifall varan är skadad och det är direkta skador från transport ber vi er att kontakta transportföretaget direkt samt att meddela oss in 7 vardagar på support@Eldstadsbutiken.se.

Ej uthämtade paket

För paket som inte hämtas ut från transportören (FedEx) ger Eldstadsbutiken rätt att debitera kunden för returfrakt och hanteringskostnader på totalt 350 SEK inklusive moms. Alla räkningen för obetalda paket skickas från oss.

Klagomål

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktionen. Om en produkt är felaktig, skadad eller defekt ber vi er att kontakta kundtjänst via e-post support@Eldstadsbutiken.se. För att hantera klagomål så effektivt som möjligt ber vi er att skicka digitala bilder på skadan. Vid retur av en defekt produkt är det Eldstadsbutiken som betalar returfrakten. Ifall du väljer att skicka tillbaka en defekt produkt är det du som är ansvarig för att den kommer fram. Vi ber er därför att packa produkten väl i originalförpackningen och beskriva felet.

Tvistlösning

Ifall en tvist uppstår följet Eldstadsbutiken (ARN)s rekommendationer. Vi försöker alltid att lösa en tvist på ett så smidigt sätt som möjligt och gör hellre upp med konsumenten.

Alternativ tvistlösning

Europeiska kommissionen kommer inom kort att lansera en online-plattform som gör det lättare för konsumenter och företag att lösa tvister genom ett online-system (ADR / ODR) Alternativ eller ODR. Plattformen kommer att finnas tillgänglig under http://ec.europa.eu/odr från 15 feb 2016.

Force majeure

Eldstadsbutiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Som befriande omständighet ska anses vara bl. en statlig åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större storlek. I force majeure ingår också regeringsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.